D. Dijanović Zašto Izvješće o nasilju nad katolicima vrijeđa ljevicu

Vrijeme:5 min, 47 sec

 

Dva okrugla stola u Hrvatskom saboru

Udruga U ime obitelji prošloga je tjedna u Hrvatskom saboru održala okrugli stol na kojemu je krunicapredstavljeno „Izvješće o kršenju prava na slobodu vjeroispovijesti muškaraca okupljenih u javnoj molitvi krunice u 2023. godini“. Okrugli stol organiziran je u suradnji s Klubom zastupnika Domovinskog pokreta.

Kako je navedeno u Izvješću s okruglog stola, objavljenom na stranicama Hrvatskog sabora, udruga U ime obitelji Izvješće je izradila na temelju iskustva višegodišnjeg praćenja kršenja prava na slobodu vjeroispovijesti katolika u Republici Hrvatskoj, a nastanak ovog Izvješća bio je potaknut javnim napadima i prosvjedima usmjerenima protiv muškaraca koji, okupljeni oko molitvenog i duhovnog pokreta „Muževni budite“, svake prve subote u mjesecu počevši s listopadom 2022., mole krunicu na trgovima hrvatskih gradova.

Domaćin okruglog stola, predsjednik Kluba zastupnika Domovinskog pokreta Igor Peternel, naglasio je da se organizacijom pokušala potaknuti rasprava, no „da protivnici javne molitve i saborski zastupnici ljevice nisu htjeli razmjenjivati mišljenja, već su organizirali kontra-okrugli stol“. Lijevi „mainstream“, dodao je Peternel, „želi pokazati da su oni društveni gazde i da se moliteljima onemogući molitva pod uvijek istim izgovorima i floskulama npr. o govoru mržnje“. Peternel smatra da time žele ograničiti pravo na okupljanje i slobodu mišljenja.

Član istraživačkog tima koji je pripremio Izvješće Jakov Blagojević predstavio je osnovne značajke Izvješća. Osvrnuo se na međunarodnopravni i hrvatski ustavnopravni okvir na temelju kojeg su utvrđene povrede ljudskih prava muškaraca okupljenih u javnoj molitvi krunice te je predstavio klasifikaciju napada usklađenu s navedenim pravnim normama. Predstavljajući Izvješće Blagojević je istaknuo i nekolicinu preporuka institucijama državne vlasti, medijima i svim građanima za suzbijanje nasilja motiviranog vjerskom netrpeljivošću.

Izv. prof. dr. sc. Marijana Kompes, profesorica Socijalnog nauka Crkve i politologije s Hrvatskog katoličkog sveučilišta, opisala je slobodu vjeroispovijesti kao građansko pravo u dvije dimenzije, unutarnje i vanjske dimenzije slobode kao javne manifestacije religije i uvjerenja. Naglasila je važnost poštivanja ljudskih prava kao preduvjeta izgradnje demokracije i pluralizma mišljenja.

Izvršna direktorica udruge U ime obitelji Željka Markić podsjetila je da udruga od 2020. sustavno dokumentira napade na katolike koji su, premda su većinska vjerska zajednica, najdiskriminiranija skupina u hrvatskom društvu. „Molitelji su skupina građana i kao takvi oni imaju svoja prava. Imaju pravo kleknuti na trg i moliti, bez obzira na to što mi mislili o njima i njihovim nakanama. Izloženi su diskriminaciji i dehumanizaciji kao da su osobe koje treba ukloniti iz društva. Šutnjom na diskriminaciju molitelja šalje se poruka da je dehumanizacija i diskriminacija prihvatljiva, a onda se to isto kasnije može dogoditi i drugima“, istaknula je Markić.

Reakcije ekstremne ljevice

Predstavljanje Izvješća udruge U ime obitelji, uz potporu Domovinskog pokreta, ljevica nije dobro prihvatila, ni ona medijska ni ona politička. Protiv Izvješća ispred dvorane gdje se ono predstavljalo prosvjedovali su SDP-ovci prevođeni predsjednikom na odlasku Peđom Grbinom. Donijeli su i transparent s natpisom na kojemu je pisalo „Slobodne i ravnopravne“.

Željka Markić je „prosvjednicima“ ponudila Izvješće, no odbili su ga prihvatiti. Ispravno je istaknula da se SDP ponaša markićnedemokratski i kako je zatvoren za dijalog. Kažemo ispravno jer ljevica u Hrvatskoj zastupa ekstremne stavove i pritom ju nimalo ne zanimaju stavovi druge strane. Uopće je iluzorno pozivati ih na bilo kakvu raspravu i dijalog jer je to nešto što oni preziru. Kod većine njih vidimo totalitarni mentalni sklop.

U isto vrijeme kad je održan skup DP-a i U ime obitelji, oni su, Možemovci, organizirali svoj okrugli stol na temu „Antirodni pokreti i nasilje nad ženama“. Na njemu se pojavila pravobraniteljica za ravnopravnost spolova Višnja Ljubičić, dok je na okrugli stol UiO poslala svog zamjenika.

Ivana Kekin medijima je rekla kako ona i njezina stranka žele raspravljati „znanstveno“ čime je, dakako, implicirala kako na drugome skupu sjede priglupe kreature iz pećine koje negiraju razvoj znanosti. Kakve znanstvenosti, međutim, ima između postavljanja korelacije između molitve na Trgu i nasilja nad ženama – nije pojašnjeno. Niti može biti. Čak niti u pseudoznanstvenim teorijama koje ova sekta promiče. A bilo bi zanimljivo čuti i što su to „antirodni pokreti“. Bit će da jedna psihijatrica smatra da ne postoje samo muški i ženski spol, nego da imamo preko stotinu rodova. Cinici bi rekli da su muško i žensko biologija, a sve drugo psihijatrija. Ne očito i ona koju je Kekin učila.

Kekin je na okruglom stolu govorila o mračnom patrijarhatu, toj vječitoj opsesiji ekstremne ljevice. Na okruglom stolu bila je nazočna i odvjetnica i suradnica Autonomne ženske kuće Zagreb Sanja Bezbradica. Zajedno s radikalnom feministicom i antikatoličkom aktivisticom Nevom Tölle ova je odvjetnica nedavno medijima predstavila nove zakonske prijedloge za kažnjavanje molitelja ispred bolnica i na trgovima. Na ovoj su bradi očito brkovi, oni Staljinova tipa. Nebulozama je cijeli događaj okitila i pravobraniteljica Višnja Ljubičić koja je došla do ingenioznog zaključka o tome da vrijednosti molitelja u konačnici završavaju u „rodno uvjetovanom nasilju“.

Progoni kršćana

No činjenice imaju jednu nezgodnu osobinu: on su tu neovisno što ignoriramo njihovo postojanje. Vjerski progoni kršćana nikada nisu prestali. Oni su činjenica. Kršćani su i dalje najprogonjenija vjerska skupina. I dok se na afroazijskim paralelama i meridijanima kršćani otvoreno progone, na Zapadu sve više postaje „suspektno“ i opasno ispovijedati vjernost načelima naravnog i kršćanskog poretka. Vrlo brzo kršćanin može doći na udar kulture otkazivanja i biti proglašen širiteljem tzv. govora mržnje.

Vrijeđati kršćane s druge je strane dopušteno i poželjno. Tako je američki časopis „The Atlantic“ pred koju godinu svetu krunicakrunicu opisao kao „ekstremistički“ alat kojim se koriste „radikalni tradicionalni“ katolici. A čim je nešto „radikalno“, poruka je jasna: valjalo bi to kriminalizirati i staviti van zakona.

Papa Hadrijan VI. nije bez razloga rekao da moljenje krunice znači „bičevanje đavla“. A kad se đavla bičuje on vrišti. Ne čudi stoga što protukatoličkim sekularistima jako smeta muško moljenje krunice svake prve subote u mjesecu na glavnom trgu svih Hrvata. U odnosu prema krunici dolazi do razlučivanja duhova. Zlu krunica i molitva jako smetaju, a to zlo progresivno se širi medijskim bespućima.

Medijski prostor u Hrvatskoj prepun je primitivnih katolikofoba koji iskreno mrze sve što je vezano uz kršćanstvo. Svaki iskaz katoličke vjere – koja je još pred stotinjak godina predstavljala zdrav razum zapadne civilizacije – danas se tretira kao napad agresivnih katolibana na temelje sekularne Europe.

U postupcima onih koji prosvjeduju protiv moljenja krunice jasno se vidi demonski utjecaj. Ti ljudi ne mogu skriti mržnju. I to onu nepatvorenu mržnju koju je iskazivao Ivan Goran Kovačić u djelu „Jama“. Oni bi i danas punili jame neistomišljenicima kad bi to bilo zakonski dopušteno. Tim mrziteljima jako smetaju ljudi koji im ništa ne nameću niti ih na bilo koji način diraju. Zato im žele ograničiti ustavnom zajamčena prava. Da je 1945. išlo bi to mnogo lakše i djelotvornije.

Iako se „klečavce“ želi prikazati kao one koji bi drugima nametali svoje „zadrte“ stavove istina je upravo suprotna. Katolikofobna bulumenta je ta kojima bi drugima nametala svoju ideološku zatucanost i ograničavala ustavom zajamčeno pravo na slobodu vjeroispovijesti.

Kao i na mnogim drugim područjima i ovdje, u tzv. novom normalnom, imamo na djelu inverznu perverziju.

Davor Dijanović / Hrvatski tjednik

hkv.hr / Hrvatsko nebo