Priopćenje Inicijative hrvatske udruge filmskih djelatnika HUFD : „Ne nasjedajte na jeftine pamflete – o desnici i ljevici ili da se itko bori protiv bilo kakvih umjetničkih sloboda“
„Ne nasjedajte na jeftine pamflete – o desnici i ljevici ili
da se itko bori protiv bilo kakvih umjetničkih sloboda“
Inicijativa hrvatskih filmskih autora i djelatnika za očuvanje HAVC-a poziva inicijativu Puk’o nam je film, odnosno njezino radno tijelo u navodnom sastavu: Boris T Matić, Danilo Šerbedžija, Dalibor Matanić, Zrinko Ogresta, Antonio Nuić, Leon Lučev i dr. da obrazlože, kako nama tako i javnosti, stvarne razloge odbijanja našeg prijedloga o uvođenje transparentne dodijele sredstava filmskog fonda.
Ovom odredbom tražimo da „Članovi UO HAVC-a , Audiovizualnog vijeća HAVC-a te umjetnički savjetnici ne smiju biti osobe koje su na bilo koji način povezane s onima koji primaju sredstva od HAVC-a, s producentskim tvrtkama, udrugama, članovima obitelji.“
Molimo javnost da ne nasjeda na jeftine političke pamflete – o desnici i ljevici – već da razgovaramo o dvije važne točke:
- Sprječavanje daljnjeg dijeljenja novaca u krug jednim te istim tvrtkama
- Gdje je novac od retransmisije i zašto se ne dijeli na sve hrvatske autore (glumce, kostimografe, scenografe, redatelje, producente…i sve druge autore prema Zakonu o autorskim pravima)
Pozivamo sve potpisnike inicijative Puk’o nam je film, filmske autore i djelatnike kao i javnost da podrže ovaj prijedlog i da se on provede u djelo.
Očito je da glavni i odgovorni za stvaranje inicijative Puk’o nam je film nemaju iste namjere i stajališta kao svi ostali potpisnici i oni koji ih podržavaju, već uporno pokušavaju prestrašiti javnost kako se narušavaju umjetničke slobode.
Pozivamo pokretače inicijative Puk’o mi je film da se izjasne zašto prijedlog nove odredbe nije u skladu s njihovim zahtjevima. Povratnom informacijom dobit ćemo odgovor radi li se o demokratsko ustrojenoj inicijativi ili o grupici ljudi koja nastoji upravljati masom, manipulirati javnošću i drugim potpisnicima inicijative s namjerom da zataška stvarne probleme i zadrži ustaljenu, nemoralnu i protuzakonitu praksu po kojoj sebi samima, svoj suradnicima, udrugama, producentima i članovima obitelji dodjeljuju javni novac.
Podsjećamo da je ovakvo dijeljenje novca protuzakonito, prema članku 21. Zakona o audiovizualnim djelatnostima.
Dopustite da navedemo samo jedan primjer:
Dalibor Matanić koji od HAVC-a prvo kao redatelj dobiva novac:
- Za film „Majka asfalta“ 3.600.000,00 kuna – producent „Kinorama“ – 2008.g
- Za razvoj projekta „Zvizdan“ 150.000,00 kuna – producent „Kinorama“- 2011.g,
- Za film „Zvizdan“ 4.800.000,00 kuna – producent „Kinorama“ – 2012.g.
Samo dvije godine kasnije, kao umjetnički savjetnik u HAVC-u Dalibor Matanić daje novac između ostalima slijedećim projektima:
- Za film „Uzbuna na Zelenom Vrhu“ 3.200.000,00 kuna – producent „Kinorama“ – 2014.g.
- Za film „Posljednji Srbin u Hrvatskoj“ 3.200.000,00 kuna – producent „Kinorama“ – 2014.g.
- Za film „Illyricvm“ 3.200.000,00 kuna – producent „Kinorama“ – 2015.g.
Dakle prvo dobiva državni novac od HAVC-a snimajući filmove sa producentskom kućom Kinorama, a dvije godine kasnije kao umjetnički savjetnik istoj tvrtci „Kinorama“ dodjeljuje novih 9.600.000,00 kuna iz državnog proračuna.
Ukoliko usporedimo s praksom Europskih tijela, u kojima osoba koja radi u nekoj tvrtci, pet godina nakon prekida radnog odnosa, ni na koji način ne smije evaluirati projekte te tvrtke, nije jasno zašto se ovakav sukob interesa u HAVC-u dopušta i smatra normalnim?