OSVRT; U Domu naroda zastupat će interese građana!?

Vrijeme:2 min, 6 sec

Pojedini sarajevski mediji ponovo se prave nevješti, pa pitanje autentičnih predstavnika Hrvata prevode kao “brojanje krvnih zrnaca” ili imputiraju drugima tvrdnju kako su to samo oni Hrvati koji dolaze iz HDZ-a, piše Hrvatski Medijski Servis.

Zapravo uopće nije važno je li netko, Hrvat, Bošnjak, ili Srbin da bi predstavljao ta tri naroda u institucijama koje su, po Ustavu, predstavništva naroda- Predsjedništvu BiH i domovima naroda. Važno je jesu li ga izabrali oni koje treba predstavljati.

Da su Željka Komšića, Edima Fejzića, Anela Šahinovića, Damira Marjanovića, Borisa Krešića, Zlatka Miletića, izabrali Hrvati, oni bi bili predstavnici Hrvata ma kako se oni zvali ili osjećali. Ovako nisu.

Riječ je o članovima strankama čije je i članstvo i biračko tijelo predominatno bošnjačko. Primjerice Edim Fejzić izabran je u Skupštinu Bosanskopodrinjske županije, u kojoj po popisu stanovništva žive tek 23 Hrvata. Izjasnio se kao Hrvat i po nakaradnom naputku Središnjeg izbornog povjerenstva BiH, kojim je derogirana presuda Ustavnog suda BiH, izabrao sam sebe u Klub Hrvata Doma naroda. Može li on predstavljati Hrvate, ako ga nisu izabrali, a nisu, jer ih je zanamerivo malo? Pa jasno da ne može.

Na sličan način Anel Šahinović izabran je u Skupštinu Unsko-sanske županije, u kojoj živi manje od 2 posto Hrvata. I Hrvata u Tuzlanskoj i Sarajevskoj županiji toliko je da ne mogu “dobaciti” ni do općinskih vijeća, a kamo li županijskih parlamenata. No, zato u županijski parlament glasovima simpatizera stranke koji zagovaraju zabijanje glogova kolca hrvatskih dužnosnicima, čiji se lider zalaže za građansku, u prevodu bošnjačku BiH, i dekonstituiranje Hrvata, uđe DF-ov Boris Krešić, a odatle, opet po nakaradnom naputku SIP-a u Klub Hrvata Doma naroda Federalnog parlamenta. On bi u tom klubu trebao predstavljati Hrvate, isto kao i Komšićev Zlatko Miletić u Klubu Hrvata državnog doma naroda. Tako, naime, kaže Ustav. A kako će ih predstavljati, ako su na pozicije na kojima su dospijeli zahvaljujući izbornoj volji Bošnjaka?

Poput Komšića i Hrvati izabrani predominatno bošnjačkim glasovima u klubove Hrvata federalnog i bh. parlamenta u medijskim nastupima ističu kako će zastupati interese građana. U domovima naroda, zastupat će interese građana!? Čudno. Miletić ide i korak dalje, pa precizira: “Uz interese građana zastupat ću i interese onih Hrvata koji su za građansku BiH”. Dakle, one slične njemu i njegovom stranačkom šefu- koji bi državu u kojoj su Hrvati suveren narod da pretvore u državu Bošnjaka. Kad bi skupili glasove svih takvih Komšić i Miletić ne bi mogli biti izabrani ni za predsjednike mjesnih zajednica.