Rijeka – operni grad luđaka 2020.!

Vrijeme:4 min, 23 sec

 

 

Koji je problem s gradom Rijekom – tom prijestolnicom Ničega 2020. (u normalnom čitanju “2 puta 0 + 2 puta 0 = 0”!) , u kojem čak i kineski restorani propadaju (koji ne propadaju nigdje u svijetu!), a ne tek brodogradilišta i druga, bezvezna industrija – kad se pokušava prihvatiti hrvatske kulture?!

 

Jednostavno, ne ide! Dok je njihov smiješni gradonačelnik na “nesvrstanom safariju” u Keniji, gdje traži svježa rješenja za nepostojeći riječki turizam (Dobrinj, seoce na Krku, ima više turističkih noćenja od Rijeke!) njegovi podobnici, petljaju s kulturom, s ciljem da naprave nešto prihvatljivo za nesposobnog gradonačelnika Slovenca i njegovu yugoslavensku svitu.

I prilično neočekivao dohvatili su se Leta 3 i “Bombardiranja Srbije i Čačka”?! No, nakon što se “domaći srpski Let 3” izrugivao Gotovčevoj operi “Ero s onoga svijeta”, sad se lokalni klaunovi izruguju operi “Nikola Šubić Zrinjski”?! Nema svetinja za četnike-partizane iz našeg “sokaka”!

Dakle, to njihovo smiješno, provincijsko, kazalište, na kojem su “Fijumani” s ponosom stavili spomen ploču povodom nastupa “uglednog glumca” Benita Mussolinija u Rijeci 22. svibnja 1919. (prije no što je preuzeo vlast u Italiji 1922.!), bavi se stalnom borbom protiv “hrvatskog genocidnog fašizma”!?

Vladari Rijeke očito su cijelo jedno stoljeće bili fašisti, nezavisno od toga da li je riječ o crnom ili crvenom fašizmu!

I sada ti kvarnerski cirkusanti, u sklopu europskog doseljavanja muslimana uz pomoć pomahnitalog Soroša, rade ekološku operu “Nikola Šubić Zrinjski”?!!!! Dakle, sve može u Rijeci samo da nije riječ o Hrvatskoj!

Gradonačelnik “Slovenac”, sprema se postaviti “povijesna” imena ulica u Rijeci (misli na fašistička imena ulica!), jer ionako između komunista i fašista nema nikakve bitne razlike…

U toj blatnjavoj “Fijumi”, s kenijskim (i barcelonskim – 40 puta!) klaunom od gradonačelnika, koji je “vratio” na Gradski toranj “originalno” riječkog “aluminijskog” dvoglavog orla, kojeg su njegovi komunisti otpilili poslije drugog svjetskog rata, koji vraća talijanska imena ulica u gradu u kojem nikad nije bilo Talijana i koji je u svojoj dvije tisuća dugoj povijesti bio pod Italijom od 1924. do 1943., sada prisustvujemo daljnjem napadu na sve što je hrvatsko!

Vojkić (Obersnelić), koji si je umislio da je novi “drug Tito”, želi obnoviti ruzinavi brod “Galeb” bezveznog diktatora kao središnji dio (!?) bezveznog projekta “Europska prijestolnica kulture 2020.” (u normalnom čitanju “2 puta 0 + 2 puta 0 = 0”!) i tako nastavlja tragom “Leta 3” (njegov privatni klaun od tzv. pročelnika za kulturu bio je orguljaš te “ugledne srpske grupe iz Reke” – što je bila ključna preporuka za rad kod Velikog Vojka Prvog od Ničega)!

Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca, kojem je Oliver Frljić, ugledni ideolog partizansko-četničkog pokreta u Bosni i Srbiji i kazališni redatelj jeftinih i pomalo bizarnih pamfletskih uradaka, stalno oduzimao ono “hrvatski”, a koji je bio ideolog EPK 2020., ostavio je dubokog traga na svoje podjednako bezvezne suradnike, koji su pripadnici raznih manjina, pa su se odlučili obračunati s još jednim segmentom hrvatskog identiteta.

I krenuli su putem izrugivanja na tragu “uglednog Leta 3”, pa su od ključne hrvatske domoljubne opere napravili ekološki cirkus, spašavajući ne-hrvatsku državu od ustaša, Tuđmana i HDZ-a!? Ako nema Jasenovca i ustaša, riječko kazalište nema svrhe…

“Zadaće rušenje nacionalnoga opernoga ali i sveopćega mita prihvatila se ugledna redateljica i pedagoginja Dora Ruždjak Podolski, u mnogim svojim dosadašnjim ostvarenjima otporna na taloge tradicije. No što je zapravo mogla učiniti s djelom autentično povijesnih činjenica i likova koje se svojom neprijepornom žilavošću već stoljeće i dva desetljeća uporno održava u granicama temeljnih zadanosti, ne remeteći pri tom uzbudljivo romantizirani zanos kakav oduvijek izaziva hrvatski operni Leonida? Mogla ga je samo nadograditi, što je i učinila zamišljenim konotacijama budućnosti, pa čak i one najudaljenije, futurističke, teleportirajući sigetsku družbu u život nakon života, u kataklizmičku priču u kojoj na planetu (?!) ostaju tek Hrvati i Turci (?!) u borbi za komadić zemlje koji će im (možda) omogućiti preživljavanje. Svoju je zamisao objasnila kao borbu za komad zdrave zemlje nakon svih političkih i ekoloških katastrofa, ali i borbu za “komad zdravog razuma”. No ideja, premda vrijedna pozornosti, u scenskom se uprizorenju ipak pokazala nespretnom, štoviše i nerazumljivom mnogima koji o njoj nisu ništa unaprijed znali.

Jer odnos libreto – glazba u klasičnom je “Zrinjskom” odveć čvrsto zacementiran te bez radikalnih pomaka ili izmjena, tek s dodanom idejom mogućega, jednostavno ne funkcionira. Glazba i tekst ostali su naime isti, a s njima i scenski “promet” pa se intervencija “čuvanja” ili obnavljanja zemlje nije mogla dojmiti drukčije osim kao čudnovato kretanje nekih čudno odjevenih laboratorijskih ljudi koji nešto čudno rade okruženi kao u muzeju tradicionalno izgledajućim glavnim likovima.”

Ovo je napisala Jagoda Martinčević u “Jutarnjem listu”, pokušavajući hvaliti nešto što izaziva užas!

I nastavlja, do same srži projekta: “Nema u tom finalu bjesomučnog mahanja barjakom (!!!!), ali ima mnogo intimističke snage i vjere koja unatoč sigetskome porazu rađa novi život i budućnost.”

Ukratko, riječki “mići tići klaunići” petljaju i rade protiv Hrvatske i na najbedastijim mjestima i na najbedastiji način! Samo da se “bjesomučno ne maše hrvatskim barjakom”! “Družet Tito, nešto bi te pito – da li se smije ljubiti po dvije!” – Predlažem ovo kao radni naslov originalne “fijumanske” opere o etničkom čišćenju, u kojoj će fašist Benito Mussolini i lažni bravar Josip Broz naganjati muslimanke koje pokušavaju spasiti sasušeno stablo na Islandu!

To će biti prva fašističko-komunistčka ekološka opera! Alla Fijumana!

 

F.Perić/HRsvijet.net/ http://www.hrsvijet.net/Hrvatsko nebo

Odgovori